Rabu, 14 Januari 2009

Pernah, Suka, Tak Suka


I took this from Syigim's blog..
Nak try buat jugak, but since I like no7, so instead of 6 perkara, I change it to 7 perkara (hehehe.. over..)

7 perkara yang saya PERNAH:
  • I've been into surgery - 3 times: C-sect Zahra, DnC (twice) for molar pregnancy
  • Semua state di Malaysia (14 states) saya dah pergi - gara-gara kerja kena audit unit kawalan mutu air minum
  • Pernah pergi interview stewardess SIA: haruslah TAK DAPAT sebab badan masa tu debab
  • Pernah pergi casting untuk iklan comersial jugak - heheheh: zaman-zaman jahil dulu ku gila glamor skit
  • Pernah lemas di Lata Iskandar, Perak sampai kena CPR
  • Saya pernah berebut parking dengan Fahrin Ahmad. Masa tu dia glamer ngan talkshow XY. He got the parking space: don't ask me how.. ekekek..
  • Yang last ni suspen skit. Masa belajar di Uni dulu, aku ada satu subjek kelas malam. Nak pergi dewan kuliah tu, ada shortcut. Orang kata jangan lalu situ waktu malam. Gelap. Tapi since satu malam tu ku dah lewat, ku lalu jugak. Guess what I saw? Satu makhluk duduk bercangkung bermata hijau (aku nampak mata hijau tu jer), bau nya busuk plak tu. Sampai kelas dekat 1 jam aku tak bole menulis/concentrate - tangan terketar-ketar. Adakah aku pernah nampak hantu? Teneneneng.. teneneneng.. (ost twillight zone).......

7 perkara yang saya SUKA:
  • Berenang. Despite pernah lemas sampai kena CPR, ku belajar berenang masa tahun 2 dengan Anees
  • Baby gadjet (esp stuff related to attachment parenting) - satu masa kemaruk breastpump, later on gila ke cloth diaper, and now addicted ngan babywearing pulak..
  • Menjahit. Tapi sekarang masa less skit la: Zahra tak suka Umi dia dok kat mesin tu tak peduli kan dia
  • As for food: sayur pecal, and drink: Soya+Oat - makan hari-hari pun tak pe.. Yummy
  • MC - macam sekarang. Duk umah golek-golek ngan Zahra, layan Barney. Gaji jalan... heheheh
  • As for now, saya suka nyanyi lagu Barney - terngiang-ngiang dalam pale otak ini
  • Dan yang best sekali, saya suka Mat - sebab tu saya kawin dengan dia

7 perkara saya TAK SUKA:
  • Mandi malam, sejuk... - Hint: Bila la nak install water heater ni..
  • Rumah bersepah - Malang sekali, saya melahirkan 'mesin penyepah rumah'.. ekekek
  • Saya tak suka Zahra main basikal Walid - rantai nya hitam dan berminyak - Adoii.. bole dapat darah tinggi Umi macam ni..
  • Apabila saya masak, Walid cakap dia dah makan besar kat opis
  • Orang merokok hembus asap ke muka saya. Oh, sungguh rude!
  • Pengakuan berani mati: Saya tak suka balik kampung Sarawak. Entahlah, perasaan sense of belonging tu tak ada.
  • Akhir sekali, saya tak suka dengan kerja saya. Bukankah microbiologist itu sepatutnya berada di makmal?

Fuh, penat jugak nak memikirkan 7 perkara itu...
Kalau korang rasa best, cubalah.. hehehehe

3 ulasan:

  1. sape suke balik kampung sarawak? hahaha. mama pun tak suke. papa je suke. hahaha.

    BalasPadam
  2. suh syu pun buat jugak list ni! hihi

    BalasPadam
  3. Sya: Hehehhe.. but we all ada plan nak balik cuti-cuti Malaysia..

    Syigim: Cikgu bz la..

    BalasPadam