Isnin, 25 Mei 2009

Bekerja cara aku

Sepuluh cara, working as my style:
  1. Ikut je cakap Bos as long as dia tak suruh somethings that against the law
  2. Bos nak membebel: dengar jer..
  3. Listen to instructions.. jangan banyak soal - sometimes, lagi banyak kita cakap, lagi bodoh kita kelihatan
  4. Tapi, kalo tak tahu, Tanya.. jangan nak memandai-mandai plak
  5. Elakkan politik tempat kerja: tapi kalo ada sapa mengadu, dengar aje (masuk telinga kiri, kuar telinga kanan).. jangan nak menambah-nambah pulak.. sat gi kita plak dikatakan batu api.. kalo tak nak dengar, buat-buat sibuk (atau ubah kedudukan PC anda).. hahahhaha
  6. Biar tak glamer, biar orang tak kenal.. as long as keje kita jalan..
  7. Once punchout, thats it - work is done for that day.. aku nak golek-golek ngan Zahra depan TV plak.. heheh
  8. Kerja, susah macamana pun.. just chill.. afterall, this is not my company.. buat apa nak pecah kepala tak tido malam pikir tentang masalah kerja.. ekekek
  9. APC, increment, promotion? .. aku tak amik pot..
  10. As long as 25th day each month dapat salary.. aku cukup-cukup la bersyukur.. Alhamdulillah
Heheheh... senarai macam bagus.. bluerg :-p...

p/s: ri ni gaji.. yeay.. Alhamdullillah... hehehe

3 ulasan:

  1. haha, i love this one.

    memang betul tips bekerja diatasa.

    kita pun ada life la kan after office hour.

    BalasPadam
  2. heheh.. aku pon tak ambik peduli dgn APC, markah SKT rendah ke tinggi pon aku tak ambik port.. janji ati senang.. keje siap.. tak pening kepala balik rumah..

    BalasPadam
  3. wawa, life is not merely about work.. golek-golek ngan anak lagi best.. :-)
    .
    otro, aku pun tak kesah ngan markah skt.. pencen 41 pun aku redho.. ekekek..

    BalasPadam