Rabu, 27 Mei 2009

Wishlist

Awal tahun hari tu dah buat dah satu, but since masuk pertengahan tahun biasanya orang buat mid-year review, so I'd like to make a new wishlist.. heheh..

Pertama: Saya mahu new mesin jahit - yang lebih canggih, yang bole jahit butang dan buat embroidery. Simple embroidery pun dah memadai, tak perlu macam Jenome atau Singer Futura (yang mahai nak mampuih). Saya opt for Brother.

Kedua: Dah ada mesin jahit, saya nak buku menjahit baju, yang lengkap dengan patern. Saya bole jahit baju kurung secara amatur, jadi dengan ilmu jahitan yang yelek, saya perlukan buku untuk guide saya menjahit dress dan pakaian wanita yang lain.


Ketiga: Untuk memudahkan saya menjahit, saya nak dress form. Saya dah call some of d kedai yang dekat off Jalan Kenanga, area Pudu, harga diorang quote kat saya RM300 (ada kedai yang saya call bagi harga RM500.. kawe bole pengsan..).

Keempat: Apabila semua wishlist di atas telah lengkap, dengan rela hati saya nak meresignkan diri sendiri daripada menjadi seorang mikrobiologist dan menjadi tukang jahit sepenuh masa.. hahahahaha *evil laugh*...

Abang, amacam.. bole tak? *kelip-kelipkan mata*

3 ulasan:

  1. salam neeza,

    nk mesin jait brother model ape??

    BalasPadam
  2. brother bm2600.. :-).. u ada juai ka?

    BalasPadam
  3. xjuai. yg neeza tjuk tue bukan model XL2630??? ngeh! ngeh! mcm N punyer jer...tapi N bli murahlah...

    BalasPadam