Khamis, 27 Ogos 2009

Kenangan Ramadhan - episod1

Ramadhan sebenarnya memberi banyak sangat kenangan pada aku. Antara nya adalah ini –
hehehehehe (jom pakat gelak sama-sama).. wakakaka

Tak.. tak.. aku bukan nak cerita yang aku masuk matriks time bulan puasa (tak.. aku tak enroll matriks pada bulan puasa) atau kisah berpuasa di matriks yang pertama kali nya berjauhan dengan keluarga di rantau orang, bangun sahur dan berbuka dengan kawan-kawan, tapi ini (meh aku zoom skit):
-sekali lagi jom gelak bersama-sama.. muahahahaha

Ye..ye aku sangat gemuk. Tapi aku bukan nak cerita pasal saiz badan, tengok betul-betul.. nampak tak – tudung labuh tu.. ekekekek. First time pakai tudung adalah masa matriks - tu pun terhad kepada minggu orientasi yang berlangsung selama 6 hari sahaja. Habis orientasi, jumpa pulak geng yang tak pakai tudung (kalo ada geng, memang naik tocang.. hahah), so tudung tu pun melayang (kalo tak de geng harus aku bertudung labuh cenggitu selama setahun.. wakakaka). Then by season (and tahap keinsafan yang cepat lekang) tudung tu macam chipsmore – kejap ada, kejap tak de.

Masuk first year dan seterusnya sampai la grad, aurat tu memang la terdedah (I’m not going to put any picture.. sorry.. ekekek). Then after Grad dapat keje kat m.rsm, mahu tak mahu kena la pakai tudung (hohoh), tapi balik Ipoh, terbang.. Then when I quitted teaching and enroll for post-grad, keadaan masih sama - masih tidak bertudung. Sehinggala, sehinggala, Ramadhan 1394, ketika berumur 24 tahun, aku mendapat hidayah (alhamdullilah..). Terus pakai tudung sampai sekarang (dah tak terbang dah).. Alhamdullillah.

Aku suka Ramadhan.. aroma pagi nya sangat menyegarkan..
Nanti sambung dengan episode 2. :-)

5 ulasan:

  1. ish ish, tak kusangka yer.. comel gak ko masa nie :D

    BalasPadam
  2. alhamdulillah.. see betapa indahnya ramadhan kan? it always tickles us kepada kenangan.. yang lain untk setiap insan :D

    BalasPadam
  3. ya ampun neeza..ngko kah itu....hehehehehehehe
    ampun ampun ampun...takpe, shomel tetap ade...kekeke

    BalasPadam
  4. kah kah kah kah kah. kelakaaaa siotttt. hahaha gemoknye ngah

    BalasPadam
  5. heheheh, korang.. aku meme gemuk dulu.. ekekek

    BalasPadam