Rabu, 26 Disember 2012

Bercuti lagi..

Alhamdullillah.. sebab berkesempatan untuk bercuti lagi (previous week kami telah ke PD). Kali ni, ke Kuantan dan Kemaman, seperti biasa sebab adalah hubby ada meeting, an penting rasanya kami tag-along, sebab next year (which is next week) Zahra dah mula bersekolah. So tak boleh la rasa nya nk follow Mat kalau-kalau dia ada meeting di luar daerah lagi.

We went to Kuantan on Wednesday, stay at MS Garden til Friday, and on Friday to Sunday stayed at Awana Kijal. Masa kat Kuantan, hampir satu hari lepak swimming pool. Hasilnya, proud-mom-moment: Zahra pandai berenang!! She tries to do like what I did, the breaststroke, but somehow manage to berenang hembus nafas dalam air je.. angkat muka dan sedut semula nafas, masih ketakutan.. need more practice.




Dan seperti biasa, apabila berada di Kuantan, mlm adalah makan di Tanjung Lumpur: Ana Ikan Bakar Petai. Btw, Kedai Ana ni  kat Bangi pun ada tapi masih belum berkesempatan untuk berkunjung.

Jumaat, bertukar tempat ke Awana Kijal. Sampai dalam jam 330, cuaca adalah cantik so kids demanded to go to the pool, and since hubby nak bawa, I said to him, I wanted to pamper myself: yup, ke spa urut-urut badan. Hahah.. sangat la mengadanya, but I think I need this badly. Urut badan (javanese massage) sejam adalah RM120, which I think harga ok, urut pun sedap.





Petang, we went to the beach, play with sand and the fierce wave.





Sabtu, we went to the Taman Rekreasi dan Mini Zoo at Kemaman. Bayaran masuk adalah RM10 dewasa dan RM7 kanak-kanak (5-12tahun). Kecil je zoo dia, sesuai dengan nama 'mini' but seems that semua haiwan pun ada: taman burung, akuarium, sangkar ular, buaya, beruang, rusa, tapir, harimau, singa, gajah dan kuda. Lepas tu dia ada air terjun buatan which kita bole mandi manda. Cantik sungguh tempatnya. Too bad we didn't bring any extra baju. However, keseluruhannya, kids especially Hamza enjoyed it very much :)






Dan yang plaing menarik adalah titi gantung sepanjang 100m di ketinggian 5 tingkat bangunan dengan sangkar lion dan tiger di bawah nya. Seriau dan gayat!!! tapi naik juga.. hahaa..

Ahad, hari hujan dari pagi sampai la ke check-out time, so lepak bilik, the kids mandi bath tub je. Petang, hubby habis keje, kami pun balik ke KL.

Ok, thats all our cuti-cuti Malaysia. Wrap for year 2012. Now time untuk bersiap-siap apa yang patut untuk kemasukan sekolah Zahra. (excitedMom is excited: cerita di entry lain..)

Thanks for reading xoxo.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan